dilluns, 11 de maig del 2009

Retorn a la muntanya

Després de 10 dies vaig tornar a la muntanya, des de la cursa de Xerta que estava una mica desconectat. La veritat es que ja en tenia moltes ganes de tornar a fer km de cara amunt i de cara avall.

El meu retorn als entrenaments, després d’uns dies de “descans”, va ser per un circuit que m’agrada i amb el que disfruto de les vistes. Com que el dia de la cursa no puc mirar gaire cosa, aquests dos dies he aprofitat per observar les nostres terres des d’un altre punt de vista. La vista que hi ha des de dalt de la Mola Grossa i des del Piló de Montsagre és impressionant.

Sortida de Paüls, pujada cap a la Font de Montsagre, Mola Grossa per la finella, baixada fins la carretera de Montsagre, pujada al piló, Mola d’Atans, Gilaberta i baixada fins al poble. Uns 17 km d’entrenament a un ritme suau que em van fer recordar que la muntanya i els descensos son molt més durs que el terreny pla (vaig tenir algun ensurt baixant la Gilaberta, ja que es va posar a ploure, però gràcies als guants i a la sort estic sa i estalvi, xD)

El dissabte vaig tornar a la muntanya i vaig fer el mateix recorregut, però variant que a més de pujar al piló de Montsagre per la carretera o vaig fer pel barranc. També vaig fer 1 km més de pista. En total uns 18 km aprox. a ritme suau, una mica menys de 3 hores d'entrenament, que van servir-me per a posar la musculatura al seu lloc.
El més pesat d’aquest circuit és la pujada a Montsagre, perquè es llarga i és l’inici, la pujada des del barranc al piló i els primers 500 metres de descens de la Gilaberta que són molts tècnics.

Estic content perquè veig que poc a poc les coses van millorant i que amb el temps el cos agafa base. L’únic però es que vaig perdre tot el que havia guanyat des del setembre fins al desembre en tres mesos (gener, febrer, març) i ara en 2 mesos d’entrenament continuat estic bastant lluny del meu tope, però això em servirà per no deixar-me anar durant tant de temps seguit.

Ja només queden 15 dies per la cursa. Això vol dir que encara podré fer 7 entrenaments abans del dia 24, si el cos m’ho permet perquè porto un costipat considerable.

Ale i fins aviat.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ei paio, ja veig que enguany teu emprens més en serio, val més així perque sinó lo dia de la cursa te fots un fart de patir...
Jo teu pots creure que no he fet res de muntanya, vaia garbo, però ja vorem com anirà. Esta sirà una cursa per a disfrutar i no per a patir... Salut
Joan

Enric Adell ha dit...

Hola,
Mira Joan que coneixen-te diràs que no m'ho crec que no t'hagis entrenat molt per la muntanya... suposo que no entrenar molt és anar 2 dies a la setmana, jejeje.
Tots els anys m'ho emprenc en serio, el que passa és que uns anys les coses les fas millor i els altres pitjor, veurem quin tipus d'any és este. Em penso que millor que l'any passat segur, jeje. Tot i que el costipat que feia referència ha anat a pitjor i les angines ja estan a la gola.
Salut i el diumenge ens veiem a la sortida, que durant la carrera (tot i el poc entreno) crec que no et veure gaire, xD.

Ale