dilluns, 15 de març del 2010

Quin hivern més dur!

Suposo que a Tarragona també ha fet fred aquest any, això no ho se de primer ma, el que si que sé es que a Paüls les temperatures baixes, el vent i la neu ha sigut una cosa habitual. No havia patit mai tant entrenant-me, però espero que d'alguna cosa hagi servit... xD
Ja queda una mica menys per la pròxima cursa, 28 de març, però ja en tinc ganes.
Això de les curses de muntanya t'enganxa, no se ben be quin és el motiu exacte, però n'hi ha molts: satisfacció d'acabar una cursa, el fet d'afrontar nou reptes, superar-te en els entrenaments, l'esperit competitiu, les vistes, que ser dels millors significa entrenar i tenir molta constància durant molt de temps... Tot això i alguna cosa més fa que les curses de muntanya siguen una esport que m'apassiona i que em motiva cada dia més.
La cursa de Miravet va ser la primera, com el final de la pretemporada, i la de la Pobla de Massaluca serà la segona, l'inici de la temporada. Són una part més del meu entrenament que espero que doni els seus “fruits” cap a finals de maig o sinó cap a finals de juny que és la nocturna.
De la primera cursa tinc algun record al turmell, però poc a poc anem millorant. Els entrenaments es van acumulant i les cames alguns dies no poden ni moure's, però és el que toca.
La setmana passada vaig fer de tot, però a un ritme suau: caminar muntanya, córrer via verda, bici... aquesta espero fer-ho a ritme normal.
No tinc clara la cursa que faré al maig, si la de Paüls o la puyada a Oturia de Huesca, però les 2 són prou interessants. Una es la final del campionat de Catalunya i l'altra és el d'Espanya. No és que vulgui guanyar, ni molt menys, però en això vull dir que són 2 carreres molt importants. La del poble ja l'he fet varies vegades, és molt dura: té uns 23 km i un desnivell positiu de 1950 metres. La de Huesca fa bona pinta, 38 km i un desnivell positiu de 2200 metres. Com que un dels objectius de la temporada es fer per primera vegada la nocturna i baixar-la de les 6 hores, pot ser massa ambiciós?, la puyada a Oturia m'aniria millor per a preparar-la, però la de Paüls... és la del poble. Encara tinc molt de temps per a decidir-me, podem passar moltes coses i les lesions poden fer canviar molt els plans, però si no em passen factura ja tinc el calendari mig definit fins al juliol.
I per acabar quatre fotos del entrenament que vaig fer el dijous passat, van ser uns 9'2 quilòmetres en un desnivell positiu de 635 metres i per títol podria portar: una pujada a la Gilaberta envoltat de neu.

Salut i cames!!!!